De Rijzert logo

 

 

Beroepsoriënterende stage — fase 3.2

 

Wanneer een leerling zijn werknemersvaardigheden voldoende heeft ontwikkeld en duidelijker heeft gekregen welke richting hij op wil kan de leerling doorstromen naar fase 3.2. Deze fase geeft meer verdieping en de praktische vaardigheden worden verder ontwikkeld.

 

Doel van deze stage:

•   Nadere kennismaking met het beroepsveld binnen de gekozen sector
•   Het verder ontwikkelen van een volwassen beroepshouding
•   Het ontwikkelen van een goede arbeidshouding waarbij verantwoordelijkheid nemen, doorzettingsvermogen tonen, goed omgaan met collega‚Äôs/klanten/cliënten, van belang zijn
•   In kaart brengen van de kwaliteiten van de stagiair
•   Het toetsen van de beroepsinteresse
•   Ontwikkelingen van de praktische beroepsgerichte vaardigheden zoals gereedschapskennis bij techniek, snijtechnieken binnen horeca

 

De leerling loopt gedurende het hele schooljaar twee dagen per week stage in twee verschillende bedrijven of instellingen.